Робота з поколінням Z: що їм важливо і як з ними взаємодіяти

Про мілленіалів, хто це, як з ними працювати і як їх утримувати написано багато статей, та й взагалі багато чого сказано. Вимагаючи гнучкості й прозорості, вони поставили перед усіма галузями завдання розвиватися відповідно до їх потреб. Головне, що мілленіали вимагали від компаній — більшого співчуття, людяності та гармонійної співпраці.
Тепер ряди співробітників IT та інших компаній активно займає покоління Z. Сьогодні Анна Михайлова, Команда Hurma, розповість, як компаніям вибудувати роботу з Z-тами, як їх мотивувати та що для них є найбільш важливим фактором в роботі.
Покоління Z: хто це і що для них важливо
Роки народження покоління Z в джерелах показуються по-різному, оскільки варіюються вони залежно від географії та подій, які відбувалися в регіонах. В цілому, заведено вважати, що покоління Z – люди, які народилися в період з 1997 по 2015 роки.
Характеристики покоління Z:
- вони дуже працелюбні - 60% із Z-тів готові працювати ночами й на вихідних;
- їхній головний мотиватор – гідна оплата праці, створення хороших умов для роботи, справедливе ставлення;
- вважають здобуття вищої освіти пережитком минулого;
- відповідальні – завжди відповідають за свої вчинки;
- за даними Workplace Intelligence, представники цього покоління народжуються з підприємницьким талантам. Вони легко відкривають власну справу, не бояться експериментувати та виділятися;
- це покоління завжди на зв'язку, для зв'язку з друзями та близькими використовують не телефонні дзвінки, а месенджери;
- дуже амбітні, для них немає нічого неможливого;
- для них важливо відсутність дискримінації в суспільстві.
Як мотивувати та залучати покоління Z
Щоб успішно працювати з поколінням Z, потрібно розуміти, що для них є найбільш важливими факторами в роботі. Ось шість чинників, які допоможуть побудувати успішну взаємодію з Z-тами.
Стабільність і можливість кар'єрного росту
Попри те, що покоління Z гнучке і швидко адаптується до змін, стабільна робота і фінансова безпека для них важливіші. Вони з самого дитинства звикли до конкуренції й переносять цей же конкурентний драйв в роботу. Їм дуже важливо розуміти, що у них є перспективи для зростання, мати чіткий кар'єрний шлях і отримувати за роботу хорошу оплату.
Оперативний і регулярний зворотний зв'язок
Мозок людей покоління Z в кілька разів швидше обробляє інформацію, а це значить, що зворотний зв'язок вони чекатимуть куди частіше. За даними дослідження Center of Generation Kinetics 2018 року, 65% співробітників покоління Z хочуть отримувати зворотний зв'язок мінімум один раз в тиждень. Але при цьому, їм важливо, щоб тривалість зворотного зв'язку була не більше 5-10 хвилин. Що стосується подачі зворотного зв'язку, 75% представників покоління Z важливо, щоб фідбек їм надавали особисто, а не в онлайні.
Цікаві проєкти й можливість самореалізації
Як уже згадувалося вище, Z-ти народжуються з підприємницькою жилкою, 72% з них хочуть і мають намір відкрити свою справу. На роботі вони очікують появи нових цікавих проєктів і можливостей для зростання. Вони не вірять, що потрібні роки досвіду для доведення своєї цінності, вони вірять в силу хороших ідей, інновацій та творчості. Мотивувати їх можна можливістю роботи на проєктній основі, щоб вони відчували відповідальність і простір для генерації та реалізації ідей.
«Один з кращих способів взаємодії менеджерів зі співробітниками покоління Z – це запитати їх, як вони будуть створювати продукт або реалізовувати ідею. Це покоління має дивовижні здібності збирати інформацію, обробляти її та приймати рішення. Коли ми дозволяємо їм ділитися ідеями, відбуваються великі справи», – говорить Пол Карні, автор і доповідач про тенденції в галузі управління персоналом.
Особисте спілкування і жива комунікація
Попри те, що покоління Z виросло в період розквіту інтернету і технологій, 53% з них вважають за краще живе спілкування зі співрозмовником, листуванні в месенджерах або електронною поштою. Обов'язково організовуйте з ними особисті зустрічі, діліться новинами, навіть поганими, вводите в курс справ компанії.
Інноваційні технології
Після пандемії COVID-19 55% представників покоління Z хочуть більше інноваційних технологій на робочому місці. Крім того, їм дуже важливо, щоб у компанії були реалізовані продукти або послуги в цифровому форматі. Таким чином вони відчувають велику причетність до процесу і знають, що компанія, в якій вони працюють, йде «в ногу» з технологіями.
Підтримка розмаїття та відкритості на робочому місці
Якщо ви хочете наймати на роботу представників покоління Z, слід подбати про розвиток різноманітності та відкритості в компанії. 69% Z-тів заявили, що вони з більшою ймовірністю подадуть заявку на вакансію в компанію, керівництво і HR-відділ якої відображають етнічне і расове розмаїття.
Чому це так важливо поколінню Z? За даними опитування Tallo 2020 року, 32% «зетів» стверджували, що відмовлялися приймати оффер від компаній, якщо у них були побоювання, що там буде несправедливе ставлення через їхню стать, етнічну або расову приналежності.
Крім того, 67% опитаних заявили, що були свідками дискримінації на роботі через расу, сексуальну орієнтацію чи гендеру. А 44% з них самі піддавалися дискримінації в компанії.
Покоління Z турбують проблеми нерівності й несправедливого ставлення. Тому, щоб залучити й утримати таких фахівців, потрібно в першу чергу створити екологічну корпоративну культуру без токсичності, стереотипів і дискримінації.
Потрібно бути готовими до роботи з поколінням Z
У США покоління Z становить 40% співробітників і цей показник буде тільки рости. Розуміючи, що мотивує їх на робочому місці та задовольняючи ці потреби, ви зможете залучити відмінних, перспективних і талановитих фахівців.
За матеріалами Hibob. Переклала й адаптувала команда HURMA.