Безпека
Онлайн-консультаціїНормативна базаЗразки документівЖурнали облікуІнструкціїНовиниМатеріалиШпаргалкиВідпочинОкМагазин
Facebook
Telegram

Новини

Новини

Сортувати за
Датою
Фільтр
Головна
Вхід
ГоловнаНовиниПрава працівників служби охорони праці
Останні новини
26.11.2025

Права працівників служби охорони праці

Спеціалісти служби охорони праці мають право:

  • видавати керівникам структурних підрозділів підприємства обов’язкові для виконання приписи щодо усунення наявних недоліків, одержувати від них необхідні відомості, документацію і пояснення з питань охорони праці;
  • зупиняти роботу виробництв, дільниці, машин, механізмів, устаткування та інших засобів виробництва у разі порушень, які створюють загрозу життю або здоров’ю працівників;
  • вимагати відсторонення від роботи осіб, які не пройшли передбачених законодавством медичного огляду, навчання, інструктажу, перевірки знань і не мають допуску до відповідних робіт або не виконують вимоги нормативно-правових актів з охорони праці;
  • надсилати роботодавцю подання про притягнення до відповідальності посадових осіб та працівників, які порушують вимоги щодо охорони праці;
  • за поліпшення стану безпеки праці вносити пропозиції про заохочення працівників за активну працю;
  • залучати, за погодженням з роботодавцем і керівниками підрозділів підприємства, спеціалістів підприємства для проведення перевірок стану охорони праці.

Припис спеціаліста служби охорони праці щодо усунення наявних недоліків надається за формою додатку до НПАОП 0.00-4.21-04 Типове Положення про службу охорони праці і відображає дату видачі припису, ПІБ та посаду особи, якій він надається, виявлені порушення (із зазначенням сутності правопорушення, недоліків системи управління), нормативно-правовий акт, пункт, абзац, вимоги яких порушено, запропонований термін усунення порушень, відмітка про виконання. В приписі також вказуються порушення, що призвели до створення виробничої ситуації, що загрожує життю (здоров’ю) працюючих, та назва об’єкта, дільниці,цеху, виробництва, машини, механізму, устаткування, експлуатація яких (виконання робіт) заборонена, пропонується письмово повідомити службу охорони праці про виконання припису із закінченням вказаних в ньому термінів.

Припис засвідчується підписами особи служби охорони праці, яка його видала, та особи, яка його одержала. Припис складається в 2 примірниках, один з яких видається керівникові робіт, об’єкта, цеху, другий залишається та реєструється у службі охорони праці, зберігається протягом 5 років. Скасувати припис може лише роботодавець.

Якщо керівник структурного підрозділу підприємства відмовляється від підпису в одержанні припису, спеціаліст з охорони праці надсилає відповідне подання на ім’я особи, якій адміністративно підпорядкований цей структурний підрозділ, або роботодавцю, а в самому приписі робиться запис “Від підпису відмовився” та вказується дата.

Джерело: Головне управління Пенсійного фонду України в Луганській області
13.11.2025
Розробка нормативних актів з охорони праці на підприємстві: алгоритм дій
11.11.2025
Комісія з питань охорони праці на підприємстві
21.10.2025
Чи існують правила охорони праці для співробітників закладів культури, зокрема музеїв і театрів?
02.09.2025
Фінансування охорони праці
12.08.2025
Охорона праці при дистанційній роботі: обов’язки роботодавця
Відділ продажу
0-800-213-787
з 9.00 до 18.00
© Безпека, Ай Ті Сістем Юкрейн, ТОВ, 2017—2025