Лабораторні дослідження робочих місць зі стаціонарними комп'ютерами

Сьогодні основним нормативно-правовим актом з охорони праці для користувачів комп’ютерів є НПАОП 0.00-7.15-18 «Вимоги щодо безпеки та захисту здоров`я працівників під час роботи з екранними пристроями».
Після скасування ДСанПІН 3.3.2.007-98 для проведення лабораторних досліджень застосовуються Державні санітарні норми і правила «Гігієнічна класифікація праці за показниками шкідливості та небезпечності факторів виробничого середовища, важкості та напруженості трудового процесу», затверджені наказом МОЗ від 08.04.2014 № 248, у поєднанні з чинними профільними нормативами для кожного небезпечного фактору, зокрема:
- ДСН 3.3.6.042-99 «Санітарні норми мікроклімату виробничих приміщень»;
- ДСН 3.3.6.037-99 «Санітарні норми виробничого шуму, ультразвуку та інфразвуку»;
- ДСН 3.3.6.039-99 «Державні санітарні норми виробничої загальної та локальної вібрації» тощо.
Для поглибленої оцінки та планування заходів, пов’язаних з улаштуванням робочого місця працівника, що працює з комп’ютером можуть використовуватися державні стандарти ДСТУ ISO 9241, що встановлюють ергономічні вимоги до офісних комп’ютерних робочих місць: визначають оптимальні розміри меблів, налаштувань крісел, допустимі навантаження на зір і опорно-руховий апарат під час роботи за комп’ютером.